CRYOLINE® Mrożenie kebabu

Szwedzki producent Meetab wytwarza mięso do kebabu premium z wysokiej jakości mostka wołowego. W swoim nowoczesnym zakładzie produkcyjnym postawił na technologię Linde opartą o zamrażarkę kriogeniczną CRYOLINE®.

Meetab jest jednym z niewielu producentów mięsa kebabowego, który uzyskał certyfikat FSSC 22000S. Ponadto, firma współpracuje wyłącznie ze starannie wyselekcjonowanymi europejskimi gospodarstwami i ubojniami.

"Niestety, mięso do kebabu często jest wytwarzane z odpadów z ubojni, które są mielone i prasowane na  rożnach. My jednak używamy wyłącznie certyfikowanego mostka wołowego premium - który jest zdrowszy i zawiera mniej tłuszczu niż cielęcina zwykle używana do kebabów "- wyjaśnia Gabi Hakim, założycielka Meetab.

W zakładzie produkcyjnym Meetab mięso jest mielone, przyprawiane i grillowane na rożnie – każdy waży ponad 200 kg – przy użyciu opiekaczy  gazowych i najnowocześniejszych robotów.

"Dlatego nasze mięso gwarantuje świeży grillowany smak i konsystencję, a nie jest gumowate" - wyjaśnia Hakim.

Po upieczeniu mięsa, roboty wycinają cienkie płatki  z obracającego się rożna, które są wprowadzane do zamrażarki kriogenicznej CRYOLINE® firmy Linde. Zamrażarka ma zdolność przetwarzania 500 kg mięsa na godzinę. Szokowo zamrożone mięso,   zostaje zapakowane przy użyciu  technologii MAP (pakowania w modyfikowanej atmosferze)  mieszaniną azotu i dwutlenku węgla.

Technologia kriogenicznego zamrażania szokowego oraz pakowania w modyfikowanej atmosferze pozwalają na zachowanie świeżości, dobrego smaku i konsystencji produktu, jednocześnie eliminując  szkodliwe bakterie", wyjaśnia Hakim, dodając, że ta metoda umożliwia również zamrożenie indywidulanie każdego kawałka z wysoką jakością IQF.

Mrożenie kriogeniczne zapewnia mniejsze odwodnienie oraz znacząco redukuje utratę masy produktu co skutkuje większą wydajnością.  

Chociaż produkt mięsny Meetab jest ok 20% droższy niż średnia cena mięsa  kebabowego w Szwecji, zdołał już zdobyć blisko jedną czwartą udziału w rynku. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych 3-4 lat  jego obroty na rynku detalicznym wzrosną nawet czterokrotnie – udowadniając po raz kolejny, że jakość jest kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej.

Według badań OBOB kebab jest jedną z najczęśćiej wybieraną przez Polaków potrawą jedzoną poza domem - 40 procent ankietowanych na co dzień wybiera to danie.Z raportu Pyszne.pl 2021 wynika, że po pizzy i burgerach było to trzecie najbardziej popularne dane. Aktualne trendy pokazują, ze na masowym rynku istotną rolę odgrywa grupa konsumentów gotowa zapłacić trochę więcej za jakość produktu i formę podania. Kebab stoi obecnie u progu ścieżki przemiany jakościowej, którą mogliśmy ostatnimy laty obserwować np. na przykładzie wspomnianych burgerów czy też zupełnie niedawno - w segmencie piekarskim. Mięso kebabowe stanowi zatem rynek o bardzo dużym potencjale rozwoju, w szczególności tzw. produktów premium, opartych na nowych pomysłach zastosowania kulinarnego. Ten obszar zostanie w najbliższym czasie zagospodarowanych przez graczy, którzy w swoim modelu biznesowym postawią na wyższą jakość mięsa kebabowego oraz ciekawe propozycje dań z jego wykorzystaniem. Szwedzki producent Meetab jest bardzo dobrym przykładem zastosowania takiego podejścia z sukcesem.

Masz pytanie? Interesuje Cię zastosowanie podobnej technologii w Twojej firmie?